Al Iadah Hiya Az Ziadah

Pages

Thursday, August 18, 2011

Tidak faham, Tiada Gunanya

Posted by ABC On 7:48 AM 2 comments

Doa duduk antara Sujud yang kita selalu baca laju2..
tahukah maksudnya??

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)


Jadi agak-agak lepas ini kita akan baca betul-betul atau mengejar kita sendiri pun tidak tahu apa.


Jika kita tidak cuba memahami, bagaimana pula kita akan difahami?
Engkau hendak Tuhan faham engkau tetapi Engkau tidak memahami Tuhan itu sendiri
Adil kah?

*Forever Alone*

2 00:

aiwah, ahsanta. nice perkongsian utk manfaat dalam mndapatkan ibadat yg mabrur.^^ tQ

wah, arabi! syukran. InsyaAllah. Doakanlah agar kita semua dapat menghayati setiap ibadat dan menambah kecintaan kepadaNya. :)

Post a Comment