Al Iadah Hiya Az Ziadah

Pages

Sunday, August 14, 2011

Tokoh Bernilai

Posted by ABC On 8:28 PM No comments

Tidak ku sangka menulis blog itu sukar!

Assalamualaikum wbt buat semua! Maaflah penulisan tetap macam itu jugalah tiada perubahan.

Kosong~sunyi~dull

Biasalah orang busy (yela tu)






Hendak kata sibuk, ada jugalah sikit. Selepas itu? Sememangnya aku malas! Sebab itulah dekat “edit post” bertimbun Draft bukan posted!



Siapakah beliau? kenal atau tidak? Jika tidak cepatlah kenal.

Klue 1) Beliau telah meninggal pada 8 ogos 2005

klue 2) Pendebat

klue 3) Islam

Tidak tahu lagi? Meh sini aku perkenalkan.

Ahmed Hussein Deedat (Urdu: احمد حسين ديدات; July 1, 1918 – August 8, 2005) was a Muslimapologist, writer and public speaker of Indian South African descent.[1] He was best known for his numerous inter-religious public debates with evangelical Christians, as well as pioneering video lectures, most of which centered around Islam, Christianity and the Bible. He also established the IPCI, an international Islamic missionary organization, and wrote several booklets on Islam and Christianity which were widely distributed by the organization. He was awarded the prestigiousKing Faisal International Prize in 1986 for his 50 years of missionary work. One focus of his work was providing Muslims with theological tools for defending themselves against active proselytizingby Christian missionaries. He used English to get his message across to Muslims and non-Muslims in the western world.[2]

(nampak sangat copy dari wiki)

Baik. Bagi yang malas membaca atau tidak tahu english, aku tolong tafsirkan. Beliau merupakan penceramah bebas yang beragama islam. Beliau terkenal dengan perdebatan antara Agama antara Cristian dan Islam. Beliau juga menghafal bible, Iya BIBLE apatah lagi Quran itu sendiri. Itu saja intro aku yang lain cari lah sendiri

Kenapa dia? Sebabnya hendak berdebat bukanlah perkara yang mudah dimana ia memerlukan skill, pemikiran dan kelantangan. Cara berfikir, penafsiran, pengolahan dan juga pemusingan amatlah penting dalam sesebuah perdebatan. Sudahlah sukar berdebat ini pula berkenaan agama. Silap mengeluarkan ayat, salah, padahnya memang besar.

Jadi bukan calang-calang orang boleh dan berani mengambil risiko untuk pertahan dan membuktikan agamanya sendiri kerana takut! Tetapi itu tidak boleh dijadikan alasan kerana Ahmad Deedat telah membuktikannya. Beliau telah meninggal dunia dan dibawa rohnya namun ilmunya disemadi dan kitalah yang akan mewarisinya. Moga beliau dicucuri rahmat.

*teaser untuk galakan menonton video seterusnya*


Sebenarnya blank dan tidak tahu untuk isi apa.

Tengok orang lain ada sahaja topik untuk dipost tetapi aku...? Tidak mengapalah mungkin menulis tidak sesuai dengan aku. Bagaimana dengan membuat video pula? Ada cadangan tu, bagilah!

(Kadang-kadang aku rasa macam shok sendiri saja! =,= :D)



0 00:

Post a Comment